Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /mnt/data/accounts/k/korel/data/www/tableto.cz/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210
Tableto

Tableto vytvořilo interaktivní edici,
která motivuje děti ke čtení.





Proč Tableto

 
Tableto jsme vytvářeli od roku 2012 do roku 2019.
Cílem bylo pomoci číst dětem, které mají z různých důvodů se čtením obtíže.
Na počátku bylo určené především neslyšícím dětem, které používají český znakový jazyk.
Postupně jsme edici rozšířili pro všechny děti, kterým se hůř čte. Třeba proto, že se obtížněji soustředí. Nebo proto, že je pro ně čeština cizí jazyk.

 

 

Představili jste si někdy, jak by vypadal váš den, kdybyste nemohli číst?





Co edice Tableto obsahovala?

Tableto spojovalo čtení knih a digitální prostředí. Tableto propojovalo práci na tabletu, čtení knihy a skupinovou hru.

 

Tištěná kniha.

Vydali jsme knihu „Za Aničkou kolem světa“ o putování pejska Emila, kočky Týny a papouška Pepy za kamarádkou Aničkou.

 

Aplikace.

Vytvořili jsme aplikaci s pohádkovým příběhem, která fungovala jako e-kniha a jako interaktivní digitální hra.

 

Výukové programy.

Tableto nabízelo výukové programy MŠ a ZŠ, knihovníky a skupiny rodičů.

 

Pracovní listy.

Edice Tableto obsahovala pracovní a metodické listy pro učitele a knihovníky.





Kniha

Tableto vyšlo jako skutečná knížka.

Dobrodružství psa Emila, papouška Pepy a kočky Týny napsal Martin Kyšperský a ilustrovala Alžběta Šimková pro projekt Tableto.

knizka





Aplikace


Interaktivní hra | Příběh pro tablet | Krátké texty a videa ve znakovém jazyce

Aplikace Tableto byla ke stažení na App Store a Google Play.

Pohádkový příběh o holčičce Aničce a zvířecích kamarádech byl vyprávěn ve dvou variantách. Jedna se zaměřovala více na text. Druhá nabízela příběh v alternativních formátech: text, audio, video, gamifikační prvky.

Čtenář si mohl vybrat ze dvou prostředí: Čtu si a Čtu si a hraji si.

Prostředí Čtu si obsahovalo verzi příběhu ve snadno srozumitelném jazyce bez herních prvků.

Prostředí pro Čtu si a hraji si obsahovalo herní prvky a využívalo klasické herní prostředí. Hra kombinovala ilustrace, animaci, text, audio příběh a video v českém znakovém jazyce.





Vzdělávací programy

Balíček výukových programů pro školy, knihovny a rodiče obsahoval:

Vzdělávací programy pro žáky MŠ a ZŠ využívaly prvků dramatické a výtvarné výchovy. Byly zaměřené na práci s příběhem, rozvojem slovní zásoby, serialitou příběhu, spolupráci a kritické myšlení.

Vzdělávací programy pro dospělé se věnovaly rozvoji komunikačních schopností ve znakovém jazyce a zapojením digitálních technologií do vzdělávání.





Pracovní listy


Tableto nabízelo i pracovní listy a metodikou podporu.





Kontakty

Pokud se chcete dozvědět více o projektu Tableto, můžete se obrátit na Irenu Iškievovou: iskievoff@gmail.com.
Pokud vás zajímá vytváření přístupného digitálního obsahu, napište Marianě Chytilové na mariana.chytilova@gmail.com

Tableto podpořila Nadace O2 Think Big a výhra ze soutěže Social Innovation Camp.